söndag 27 februari 2011

Sköna helg...

Varför är helgerna så sköna?? Ibland kan jag känna att det inte är de... man ska göra en massa som ma inte hinner under veckan!! Skönt att man är frisk igen, kände av det lite i ryggen igår, det är ju där det ha suttit längst... Men imon är det jobb som gäller!!

Igår var jag och Jenny i Kalmar och shoppade!! Åt Thaimat, mumma! Jag hittade en massa underkläder, en skjorta och ett par badshorts... Gillar egentligen inte shorts, mina lår ser alltid gigantiska ut i shorts! Men att ha på stranden eller hemma i trädgården kan det vara ok! Lite besviken var jag för att jag inte hittade kläningen till bröllopet vi ska på i vår!! Letade överallt...  En snabbis på Ikea, och det är allvarligt nått fel på mig... jag har gått igenom Ikea 2 gånger utan att köpa nått!! Ooh, jag köpte en fruktskål på Lagerhaus!! jag bara älskar den!! Mattias bara tittade på den och sa inget, så han gillade den inte... haha, men den ska stå på diskbänken i mitt nya kök!

Idag har jag roat mig med att städa... inte så värst kul, men lite roligare var det ju när Emil hjälpte till istället för att stå och skrika eller dra ut allt man plockar undan... Han var inte ens rädd för dammsugan!! Det roligaste med städning enligt Emil är att trycka på knappen som kör in sladden i dammsugarn, skattar så han kiknar! Gullungen!! Nu har jag kök och badrum kvar...

Tror jag ska baka scones till mellanmål. Varit sugen på det hur länge som helst, Egentligen kan man ju göra degen dan innan, slänga in i kylen och baka ut på morgonen... men på kvällen känns det så jobbigt!

Imon är det ny vecka... nya tag och nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar