tisdag 2 augusti 2011

Jobba joobba joooobba!!

Helt galet... min semester är slut! Jag som precis ha gått på semester! Nej inte riktigt... det var 6 veckor sen! Det har varit så skönt! Kan inte säga att jag har gjort allt jag ha planerat... inte badat på 5 olika ställen, inte ens badat 5 gånger! Inte har det hunnit bli nån runda med båten heller... Men det har varit skönt att bara vara... vara med Emil! Min lilla ögonsten!
Men jag har tältat med familjen, badat i simhall (jag älskar inte simhallar precis...), varit på loppis, i Wämöparken och kollat djuren med Emil, åkte till Eriksberg, träffat släkt, vänner och familj, mycket mer och sist men inte minst... byggt kök!
Ska absolut inte ta åt mig all ära, Mattias är den som har slitit mest och ha fått vara inne varma dagar när man helst vill vara ute! Jag har bra byggt ihop alla skåp och lådor... Mattias, min älskling, ha rivit, kånkat, grävt, kånkat, släpat, burit, skruvat, sågat, kånkat, sågat, kånkat... och stått ut med mig och Emil! Vi har ju hjälpt till också, så mycket vi kan... mest att vara ur vägen! Haha!

Vecka 32... Då kör jag i gång med mitt nya liv. Igen!!
  • Inget godis! (Naturgodis är godkänt på bio, det är så dyrt så man köper inte så mycket! Och popcorn... det är majs!)
  • Inga kakor/tårta eller glass mer än på fredagar eller lördagar (äts det på en fredag kan det ej sparas till lördag samma vecka, utan då nästa vecka.) och kalas.
  • 2 träningspass i veckan på minst 60 minuter.
Bryter jag nån regel... så är det en 100 lapp till Emil! Emil kanske bli stenrik... Haha! Detta gäller fram till och med veckan 50.  Är det nån som hänger på?

1 kommentar:

  1. Jag är sugen på att hänga på.. Ska bara fundera en extra gång så jag inte ger mej in på något jag inte klarar av... ;)

    SvaraRadera