lördag 20 augusti 2011

Matteburkar

När jag väl kommer i gång så älskar jag att göra pedagogoiskt material... Just nu klurar jag på matteburkar till Emil!! Jag bad min kompis om ett gäng barnmatsburkar (Tack Emma!) och sen fram med sprayfärgen, silver. Lite papper och tejp och så var det klart!! Det är bara burk 0, 1 och 2 som är färdiga... men jag tänkte jag skulle svänga förbi Leksakshuset nästa vecka och se om de har något småplock man kan stoppa i.


Emil hittade burkarna i hyllan för nån dag sen när vi åt mat! Spännande tyckte han!! Han satt och plockade ner och upp elefanten (som är från Thailand) och kycklingarna i och ur burkarna med en pincett/tång från hans lekkök. Pilligt men skoj!
Han är lite på gång med siffror, allt har ju ett tag varit "tee" (=tre) men nu börjar 4 och 5 komma!! "En taktor" sa han för nån dag sen också...



Ska nämna också att Emil när han ritar och man fråga vad han ritar för nått... "Be och Oooo" svara han då! Ska nog göra honom ett alfabet också på golvet uppe i hallen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar