lördag 29 september 2012

Höst

Ja, det är väl bara att inse att sommaren tog slut... fast frågan är om den överhuvud taget började??? Jaja... det är mysigt att gosa ner sig under filten i soffan med en kopp te, eller gå och kägga sig med det varma täcket, och elda i kakelugnen tackar inte vi nej till!!

Idag har vi baka bullar, de blev stoooora... en bulle är en halv middag typ! Men mer av det goda! Bullarna ska vi ha med oss på ett kalas imon...

Ute kämpade mattias med gången... nu är han framme vid källartrappen!! Han ser slutet på det nu... jag har bestämt att vi inte ska göra nån renovering förrän nästa år och troligtvis efter vi alla ha fyllt år. Vi (särskilt Mattias) behöver vila lite. Dock ska JAG måla källardörren, lastpallar och mina "gardinstängermojänger" i tvrummet nu under vintern... och jag ska nog renovera ena garderoben i hallen uppe.


Emil och jag pallade äpplen i vårt egna träd... en del satt lite högt upp så vi fick ta en pinne och pilla ner dem. Emil var riktigt duktig, han tyckte det var jätteroligt. Äpplena tärnade vi sen ner och la i påsar i frysen så vi kan göra äppelpaj mitt i vintern på hemmaodlade äpplen! Spanade lite på grannens päronträd också... Korgen med äpplen ska ett gäng hästar få dela på. Det blir kalas i hästhagen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar