söndag 30 september 2012

Loppis i Ronneby

Idag åkte jag och mina kompisar Malin och Tess till Ronneby på loppis... massa folk och massa saker!!

Hittade en kaksprits som min mamma hade när jag var liten för 5 kronor, taget!! En liten trasdocka, likadan som min syster hade... fick lite dåligt samvete, stod en liten flicka bakom borden - det var hennes docka. Men hoppas hon få pengen. Lovade att ta hand om den.
Blev förälskad i ett fat, ett grönt löv... Det var jättefint på vår diskbänk men Mattias blev inte så förtjust... haha, men han gillar ju inte grönt heller! Jaja. jag älskar mitt fat!
Emil beställde en traktor, hittade ingen som var värd att köpa... men jag hittade 5 arbetsbilar på Biltema på vägen hem.

Vi fikade på Cafe Mandeltårtan, vid SoftCenter... Mysigaste sttäller jag har varit på länge!! Gamla möbler i salig röra och stora supergoda kakor.

 
 

Jag trodde man var tvungen att åka till Gekås i Ullared för att åka hem som en packad sill i en fulllastad bil... det räcker att åka till Ronneby på loppis. Vi fick med oss en stor back duplo och ett dockhus med undervåning... och ja, kanske en fluga hade fått plast men inte så mycket mer!!! Men hem kom vi med alla våra inköp!! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar