tisdag 11 september 2012

Ölands djurpark

Lite sent omsides... men jaja!!

Egentligen vill jag inte berätta att vi har varit där utan vad jag hörde dagen innan på nyheterna. Tyvärr hade jag ju lovat Emil att vi skulle åka dit den 3 september, då hans förskola var stängd pga planering... dagen innan på nyeheterna säger ded att de anställda på Ölands djurpark jobbar upp till 70 timmar i veckan under fruktansvärda förhållanden, övervakade och det förekom bestraffning om man inte skötte sig... jag tänker aldrig mer åka dit! Var redan lite emot stället då det inte har blivit mycket fräschare sen en annan var liten och jag tycker djuren ser deprimerade ut...

Men vi gav oss i väg på morgonen, Emil känndes lite fundersam... ville  ha sin gröt kall, men det brukar han ju vilja. Han brukar ju vara så när vi ska på längre utflykt på "nytt" ställe. Och vi skulle till Mattias jobb, där har han inte varit förrut... Tänkte inte mer på det. Hos Mattias hängde han på mig som en liten apa... tyckte han var lite varm men det hade varit varmt i bilen.
Väl framme på Öland var han en disktrasa... orkade inte stå eller gå! Inte riktigt likt honom... men vi gick in. Vi tittar lite här och där... han vill bara sitta i vagnen. Han hade snackat om tigrarna i en vecka... han titta 5 sekunder! Jag börjar ana feber...

Marsvinen tyckte han var roliga... ormen var läskig!

Leguanen nickade åt oss, det var lite roligt!
Schimpanserna bara satt... tråkiga!

Vi köpte en orm på vägen ut.
Denna orm är på nya busiga ställen
varje kväll när Emil ska gå och lägga sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar