söndag 31 juli 2011

Eriksberg och Öland

Min pappa fyllde 65 år i slutet av maj... och vi ville ge både mamma och pappa en liten utflykt! Längre bort än stan typ! Det skulle ju vara ett ställe som kunde roa alla mellan 2 och 65 år! Och efter mycket funderande och planering å bestämde vi oss för att dra dem till Eriksberg! De visste inte vart de skulle, bara att de skulle ha med sig kläder efter väder och en liten fickpeng... De visste ingenting när de satte sig i bilen! Är det nått jag är bra på så är det att hålla hemlisar och överraskningar hemligt! Pappa satt och gissade hela vägen ner... när han gissade Eriksberg, pratade jag om nått annat!

Det fanns trampebilar och stutsmatta, en lekpark... Det var inte så många djur som var framme dock, men vi fick i alla fall se vildsvin, visenter, dovhjort... en fasligt massa ankor!!! Hade picnic... och bara myste hela familjen!



Det gick ett vildsvin 2 meter från bilen...
"Waoow" sa Emil.


Innan i veckan åkte vi till Öland med några kompisar. Det var spännande hur Emil skulle reager på att sova i tält... Vi checkade in på Kapelludden, slog upp tälten! Emil var lite fundersam på vad vi egentligen gjorde men var glad ändå!
Sen gick vi till stranden och var där resten av dan i princip... bara uppe och åt! Emil badade och lekte i vattnet. Jag prickade av mitt 2:a badställe av mina 5. Grillade på kvällen... Mattias och jag gick upp på stan en runda, köpte Emil ett par solglasögon. Ooh, vad stolt han var över dessa... 2 pojkar i yngre tonåren gick förbi honom och låg åt honom... bakom mig hörde jag dem säga "Ooh, vilken stekare"... Emil är en tuffing! Det gick jätte bra för Emil att sov i tältet, det ända problmet var att han gled av luftmadrassen så och fick lägga upp han några gånger under natten...
På morgen satt vi i det lilla förtältet på en picnicfilt och åt frukost då det duggregnade utanför... tyckte Emil var jätte mysigt! När vi sen skulle packa ihop bröt Emil samman... Han slet och drog i tältet och sa "nej" flera gånger! Vi hade ju tänkt stanna flera nätter om det var fint väder men det såg ganska mörkt ut på solfronten!
Men innan vi begav oss hemåt så var vi i bad huset och badade!! Emil var överlycklig... Lite försiktig men ändå vågade ta för sig! Han åkte vattenrusch kanan med pappa och den lilla ruschkanan i barnpoolen!! Detta bara måste vi göra om... Tyvärr hade jag inte kameran med mig in på badhuset! En miss i protokollet...
Hade varit kul att vara i väg lite till men är det inte fint väder är det inte roligt att sova  i tält! Men Emil gillade det så det kan nog bli en runda till nån gång (med dubbelmadrass)




Läser godnatt sagan...
Han älskar verkligen sina böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar