tisdag 12 juli 2011

Vi har vatten i kranen!

Oj oj oj... mycket har hänt! Vi har fått upp alla bänkskåp och väggskåp, högskåpen ligger och vänta (dem skruvade jag ihop ikväll) och idag fick vi vatten i kranen och diskmaskinen!!! Och innetak i större delen av köket... Woohoo! Men vi kan inte diska i maskinen, den är inte fastsatt och ingen el! När vi skulle beställa kran igår så hittade jag en super snygg men den hade ju utgått givetvis... så vi tog den vi hade bestämt oss för innan. Och nu är jag så nöjd! Men så här ser det ut nu...

Lite stökigt... ni får ursäkta!



Emil hjälper mig plugga skåpen...
Han är en hejare på att bygga kökskåp!


Emil älskar sin nya pool!! Och ankorna är ju med, självklart... dock har det blåst lite kallt de senaste dagarna och då har det inte varit så skönt att bada i den... fryser ganska snabbt! Men temperaturen i den ligger ju på en 24-26 grader så den delen som är under ytan är det inga problem... värre för en annan som har halva över!


Vi var och badade i Gisslevik med Agnes och Ricky för ett tag sen... gillar den stranden med tanke på att den är lååååååååånggrund, med tanke på Emil. Men en annan få ju gå halvvägs över till andra sidan innan man hade vatten till midjan... varm och skönt var det i vattnet i alla fall!! Årets första dopp... Dock var det sjögräs på botten var man än gick, inte så najs men jag överlevde! Sa till Emil att de inte hade rensat ogräs på bottnen, "neeeej" sa han med ett leende! Goa unge... Vi hade kvällsmaten och fika med oss, en mysig stund, skönt att komma hemifrån - från allt stök!
Jag har som mål på semestern att ha badat på 5 olika ställen, 4 kvar!  Tror jag ska satsa på Fäskesjön eller Hallarum nästa gång... lite barndomsminnen!




Emil har hittat sitt favoritställe i trädgården... Vinbärsbuskarna! Ser man inte honom så ska man kolla där... Är han inte där så kollar man i hallonbuskarna, för det har han koll på att de börjar faktiskt också bli röda!! Ungen käkar massa bär... Skulle kunna stå där hela dan om han hade fått som han viljat! Vi har hur mycket vinbär som helst, så vill nån ha... ta en bunke och kom hit! Emil kan inte äta upp alla...



Förlåt att det blev ett långt inlägg... men även om jag har semester så har jag inte tiden att göra inlägg ofta! Kök ska byggas och Emil ska mysa, bada och leka... vilket jag gör så gärna! Haha! :) Min lilla älskling! Han är stora killen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar