fredag 18 maj 2012

Ditt och datt

Eftersom tiden går fort och jag går inte lika fort fram... får det blir en liten uppdatering!

Trädgården...
Vi (Eller snarare Mattias...) har börjat fylla igen diket han grävde för dränering. Vi är helt plötsligt i uppbyggnadsfasen! Fast vi har ju bara grävt upp halva gången än så länge så vi kommer ju "riva" igen... Jag jobbar på rabatten, få undan blommor vi ska spara och fundera på hur jag ska gör den mindre... Emil passar på att kolla småkryp, gråsuggor och myror är roligast! Det där med myror har han inte efter mig, bara tanken få mig att rysa i panik! Men nu kommer en helg och vi ska jobba hårt igen...

Blodomloppet...
Vi jobbar med Grön Flagg (ett "projekt" som ska intressera och hjälpa barn/vuxna att tänka mer på att vara rädd om naturen) på jobbet, under tema - livstil och hälsa. Och vi kom på idén att vi i personalen skulle springa/gå Blodomloppet. I måndags gick starten... och oturen började redan innan jag hade lämnat jobbet, jag hittade ett hål i hälen på båda skorna! Jag behöver nya "löparskor"! Så jag fick ta ett par andra... jag skulle egentligen gå, med tanke på mitt bäcken, men när jag kom på plats blev jag taggade och tog löpet! Med facit i hand, skulle jag gått... onsdags kunde jag knappt gå! Men de första 2 kilometerna hade jag bra flow och flås... men andra stora backen på Västramark knäckte mig! Resten av rundan joggade/ powerwalkade jag. Jag tog mig runt på 37-38 minuter, inte helt nöjd är jag väl inte men det kunde ju varit värre! Men till nästa år har jag som mål att jogga runt 5 km på under 30 minuter... Men hela rundan var bara backar, jag tycker inte om backar... backe upp och backe ner!! Får väl åka till Västramark och jogga runt lite så jag kan ta det där backarna nästa år, med mina nya löparskor!

Games of Thrones
Vi har börjat kolla på en nys serie, Games och Thrones. Det är lite "Sagan om ringen" feeling över den. Och det gör ju inte saken bättre att Sean "Boromir" Bean är med i den! Helt okej... det börjar bli lite spännande!!

Tyvärr ville inte datorn sammanbeta med mig när jag ville lägga in lite bilder, har nu startat om och skrivit om 3 gånger! Jag strutar i bilder idag... ni får leva med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar