torsdag 24 maj 2012

Lunchmacka och Fiskgratäng

Jag gjorde en fiskgratäng igår som Mattias och Emil gillade... de är ju lite kräsna, så jag har de som testpanel!

Torsk
Salladslök
Soltorkade tomater (strimlor)
Fetaost
Vitlök
Matgrädde (jag hade minimat...)
Salt och peppar

Delade torsken i bitar och la dem i form. Strödde över feta, salladslök och tomaterna. Blandade vitlök, salt och peppar med matgrädden och hällde det på fisken. In i ugnen på 200-225 grader i ca 30 minuter. tiden i ugnen beror på om fisken var tinad eller fryst.


Idag gjorde jag en matig macka till lunch... jag tog vad som fanns i kylen.

Wasa mjuka bröd - morot och solros
ett stekt ägg
salladslök
soltorkade tomater
fetaost

Dela en macka på mitten och stoppa skivorna i brödrosten. Stek ett ägg och fräs till salladslöken. lägg ägget på ena brödhalvan, lägg salladslök, feta och tomater på ägget och på med den andra halvan bröd. Klart!!



2 kommentarer:

  1. Så smarrigt det ser ut! Allt du gör ser otroligt gott ut! Jag ska testa att göra fiskgratängen någon dag för jag är så trött på den som jag brukar göra så vi behöver lite variation! Vad har du till fiskgratängen? Potatismos eller? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade ris... men kokt/pressad potatis eller potatismos passar ju också!!!

    SvaraRadera