onsdag 30 maj 2012

Mors dag

Det var ju Mors dag i söndags... som för mig firades i dagarna 2. Lördag firade vi pappas födelsedag och Mors dag i Jämjö med mina systrar och deras familj.

I söndags struntade jag in den utlovade sovmorgonen, gick upp 6:30 frivilligt... för att gå en morgonpromenad på nästan 10 km. Helt underbart... det var jag och en hare ute då! När jag kom hem igen låg det ett stort paket på min plats vid frukostbordet och så fick jag en bamsekram av Emil som var ovanligt glad denna morgon! I paketet låg en hängmatta som jag hade önskat mig.


Efter frukost fick jag dock inte gotta mig i hängmattan, jag fick hjälpa Mattias med att gräva... och sen var det lite ogräs och vinbärsbuskarna behövdes bindas upp lite... lite mat, hänga upp hängmattan i äppelträdet (här hann jag provligga lite...) och gräva lite till. Sen var det Mattias som paxade hängmattan... men det gjorde inget, jag tog några Morsdag timmar på en filt i solen istället!!



På söndag eftermiddag åkte vi till Mattias mamma, åt grillat och fikade.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar