tisdag 3 april 2012

Biblioteket

Idag har Emil och jag varit på Bvc... Allt var helt ok, blyg som vanligt men gjorde det sköterskan ville. 15 kg tung och 94 lång - följer sin kurva som han ska!!

Efter det gick vi till biblioteket... Emil fick ju ett kort från Bibblan när han fyllde tre, så idag när vi ändå hade vägarna till Jämjö passade vi på!! Emil var i himmelriket... ögonen bara lyste på honom när han gick in i rummet med barnböckerna! Han gick där och tittade på allt... Hit får vi gå fler gånger!!


Han skulle låna hem Nalle Puh... Sötlök!!

Innan vi gick in på biblioteket tittade vi på en modell av Jämjö år 1915, som min pappa har varit med och gjort. Emil gapade när jag sa att morfar hade gjort det lilla tåget, kvarnen och en del andra pluttiga saker! Emil tittade och tittade...

Mattias och jag gjorde ju en deal i november.... för varje kilo jag gick ner i vikt får jag 500 kronor. Jag ska bara säga att efter en lång och djup svaka med mycket småätande så har jag tagit mig i kragen och det går bra nu!! Hihi!
Nu är man snart också anmäld till Vårruset och Blodomloppet. Så här ska det traska... få se om man ta löpet eller inte, mitt bäcken krånglar lite från och till, framför allt när det är minusgrader. Men jag har en bra tid på Vårruset att leva upp till så vi får se vad som händer när man är på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar