söndag 8 april 2012

Påsken

Jag har ju glömt och berätta att Emil och jag var på bio förra helgen. Första gången för Emil... det var mycket viktigt att man åt popcorn och gick på bio, inte tvärt om!! Ungen är galen i popcorn... det går inte att nämna det utan att det blir ett herrans liv! I alla fall... vi tittade på Alfons Åberg, lagom film - 40 minuter eller en liten popcornbägare lång. När vi gick från bion till bilen gick vi förbi fontänen på torget... Och där simmade något konstigt!!!


I fredags var det en stooooor dag för Emil, en dag som jag har vairt lite nervös över!!! Jag tänkte går det så går det, han har ju verkligen varit beroende av den när nappen... Emil skickade nappen till Tomten, vi satte på frimärke och klistermärke på kuväret. Och la det på lådan... Nu fick man vara snabb! In i huset igen och kolla om Tomten hade trollat dit ett paket och mycket riktigt stod det ett paket innanför dörren när vi öppnade den!!! Stoooora ögon... Det var en grävskopa (Emil hade ju önskat sig en sticksåg, för barn, men Tomten hade ju slut på dem men det gick bra ändå). Han är jätteduktig, har frågat nån gång efter nappen... men vi har inte komenterat det eller pratat om den. Och i samma stund som han ber om den så ser man på honom att han kommer på vart den är och köper det! Igår somnade han i sin säng utan nappen för första gången, det var nog mer nervöst för mig än honom...



Påsken brukar inte vara lugn helg för mig!! Påsken är dock lite lugnare i år än vad den brukar vara, nu har jag 2 dagar utan innehåll... skönt! I fredags var det påskmiddag med mina föräldrar... igår påsklunch med mina barndomkompisar Tess och Anna och deras män. Vi åt tacos, det var mumsigt gott!! Och som vanligt snackade man bort ett par timmar... Vet inte hur man alltid lyckas men det gör man! Sen var det hem och vända för att åka till Mattias föräldrar på kvällen. Emil hann innan han åkte hem måla ett ägg... med tungan rätt i mun! Det har han efter mig.

Glad Påsk på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar