lördag 21 april 2012

Måste skryta lite

Jag trodde aldrig i mitt liv Emil skulle lämna i från sig sin älskade napp... sista veckan började jag nästan ångra mig, tyckte att det gjorde väl inget om han hade den! Men man ska ju fullföjla det man börja på... Emil har nämnt den 3 gånger sen påskhelgen, men vi har inte låtss höra det och man ha sett på honom att han vet vart den är! Somnar som ingenting utan nappen och sover hela nätterna! Han har inte ens nån snyttefilt istället... Han är så duktig! Emil fick för ett tag sen ett brev från brevbäraren (=farbror Simon) med en peng i för att han hade skickat nappen till Tomten, det skulle bli glass sa Emil!
Nu ska vi bara ta tag i blöjan, det blir nog ett svårare kapitell... men kanske ska köra "kryssa i schema" på den också? Om inte så åker den till sommarn...

Bye bye Nappen!!

Min bacill ha gett med sig... lite hosta bara kvar! Orken kanske inte är helt på max men jag orkade jobba en hel vecka... ta fortfarande bara småpromenader men imon blir det nog en lite längre med Agnes. Skönt att det gick över... det var det värsta jag varit med om!

Idag hade jag en shoppingdagi Kalmar med Agnes, köpte bara grejer till MIG! Det blev lite leggings, tröjor, underkläder och lite annat. Thaimat... och en godispåse!! Skulle haft en bikini... vill ha en ny när vi åker till Turkiet. Men hittade ingen... Stora besvikelsen! Jag vill ha en mainblå med vita prickar... var får man tag på en sån?? Jag får ta en dag i Kna också, behöver ändå beställa linser så man få väl pilla in sig till stan en dag!

Medan jag var i Kalmar idag började Mattias och Emil med vårt nästa projekt... Gången från grinden på framsidan och fram till dörren. Det ska bli nya gråa stenar och en ny, grå, liten mur! Bilder ska tas imon... Det kommer bli så fint och jämnt, just nu är det allt annat än jämnt! Detta innebär att rabbaterna runt om också kommer få ett lyft! Är det nån som vill ha Ölandsten så hör av er, vi har ett berg!
De ser blåa ut här, men det är gråa...

Jag skulle ha sprungit Vårruset i början av maj... men jag får hoppa det! Mitt bäcken krånglar, vänster sidan... ta jag till löpet så dagen efter knäpper det i högersidan och så kommer ischias nerven i kläm! Ingen härlig känsla! Så jag har gett upp löpet... och powerwalka istället! Tycker det är så skönt att ut och gå... dels för kroppen och sen rensar jag hjärnan samtidigt! Innan jag blev sjuk gick jag en mil... och kunde gått mer! Jag är en Duracellkanin...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar