tisdag 24 april 2012

Picknick

Har sen i vintras varit sugen på en grillad korv ute på vallarna (campingen)... men det har varit för kallt enligt vissa i min familj! Men idag var det fint väder, blåste lite men ändå skönt!

 Emil och jag tog oss en lite promenad innan pappa kom hem, vi gick till stranden och kollade på grävmaskinen som gör i ordning stranden! Mycket spännande med BÅDE grävmaskin och traktor!! Vi satt på muren, emil kollade maskinerna och jag lapade D-vitamin.


Min fötter vill ur skorna och gå i sanden!!!

När pappa kom hem packade vi picknick korgen pch gick ner till en grillplats på vallarna... då hade ju givetvis vinden vänt och det var inte vindstills som jag hade räknat ut att det skulle vara! Men vi grillade lite korv och myste! Hittade picknick korgen som blev kvar i huset när vi tog över det, så den är nog Mattias mormors, tyvärr uptäckte jag att handtaget var trasigt när jag hade packat den full... Det tar emot att kasta den!!! Jag tänkte jag skulle önska mig en ny picknick korg till Mors dag, eller vill jag ha en hängmatta!
Emil och jag hade disco till musiken som kom från puben på campingen... Emil kommer vara kungen på dansgolvet om han fortsätter dansa som han gör nu!



Emil, envis som han är, vill ha sin fina keps... men vi föräldrar ville att han skulle ha mössa... ni ser dilemat va? Vi löst det så att han fick ha kepsen... med mössan under!! Han såg ut som en nördig hipphopare men vi var alla glada och nöjda! 



1 kommentar:

  1. En hängmatta köper jag....en fatboy...då kan du komma till mig med din picknick korg.....deal?

    Rianne

    SvaraRadera