tisdag 10 juli 2012

Ingen lite kille längre

Varje dag som går så blir Emil bara större och större... Han äter på "vuxentallrik" med "vuxenbestik" (det har han gjort ett tag nu!) och dricker ur "vuxenglas"... Han tycker att blöjor är för bebisar och kissar på toa! Det andra är en histora för sig men det brukar ju ta lite längre tid, jag är nöjd att han inte vill ha blöja och sitter på toan! Han sätt att vara och prata känns lite lillgammalt... kan dra till med skämt som en vuxen skulle ha gjort. Ska göra allt som Mattias och jag gör... och ja, barn gör som du gör inte som du säger!! Och efter att ha jobbat på en Montessori skola kan jag inte göra nått annat än att låta honom försöka göra sakerna som han vill hjälpa till med... många gånger går det bra, eller hjälps vi åt eller så inser han att han inte kan och låter mig göra det!! Han vill gärna cykla... älskar sin balanscykel! Klä på/av sig själv... man få absolut inte hjälpa honom! Kan alla färgena, intreserad av siffror... vet en hel del bokstäver - sina, mina och M som i pappa Mattias. Det skulle inte förvåna mig om han läser snart - är det tyst i huset hittar man honom med en bok.


Det enda som fortfarande är bebis med honom är att han blir ganska ofta trött i benen... och vill att man bär honom! Vilket jag inte alltid kan med min rygg... och då är det en vägbula på vägen! Men det har blivit bättre... många gånger ta vi ju cyklen (inom byn).

I 2 dar har han occuperat hängmattan med böcker...
och hängmattan var ju en Morsddags present!! 

Det är väl bara till att inse... han blir inte mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar