lördag 28 juli 2012

Ullared

I går var jag och 3 kompisar på roadtrip till västkustens shopping mecka - Gekås! Helt chockade över att det inte var mycket bilar på parkeringen tog vi våra vagnar och gick in... nästan folktomt om man jämnför med vad det kan vara!! Men efter en timme eller 2 tjocknade det till och blev lite trångt. Men ändå - lönedag och allt... jag hade vässat armbågarna och laddat för att strida om de sista plastpåsarna och bakplåtsppappret!!
Hittade lite, dock inte så mycket som jag hade hoppats på. Det var en del saker som jag struntade i elelr inte hittade alls... Billigaste resan dit jag har gjort! Men mina favoriter är: Ljuslyckta som ett hus, klänypekorgen (Emil häller alltid ut hinken som brukar stå på marken, lycka till nu!), tvålpumpen som matcha diskmedelspumpen i köket, väskan med massa fack och mindre än resväskan jag brukar ha och kattborsten. Det tog mig 2 minuter att borsta igenom katten, brukar ta en kvart! Och snygg blev han!



Detta är Emils favoriter: En leksakstruck som han har tjatat om, 2 plancher (en med en cross och en med 2 motorcyklar som nu sitter på hans vägg), ett läppsyl med Blixten... visste att det skulle gå hem! Sen fick Emil en tröja, jacka, gympakläder och påse, ett memory med Halvan och alla bilarna, en Bonden Blom bok, fingerfärg och en legosats. Fattar inte varför jag inte köpte fler legosatser, det var ju fasen halva priset jämnfört med vanilj affär!

Jag såg Morgan, OlaConny som hade rymt från brödet till godiset (han såg förresten mycket bättre ut på sin "idbricka" än i verkligheten!) och tv-teamet... Det är ju lite kul!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar