söndag 15 juli 2012

Öland

Mattias, Emil och jag äkte till Öland (Borgholm) tillsammans med våra kompisar Emma, Rickard och deras 2 barn. Emil var överlycklig, han skulle få leka med sin "pompis" (kompis) och tälta. Vi skulle tälta i förtältet till Emma och Rickards husvagn. Compact living... japp!! Men det gick bra. Hade vi nu haft bättre tur med vädret hade det varit ännu roligare... men tyvärr så kom det regnskurar med jämna mellarum så der var inte så mycket vi kunde göra... barnen roade sig med leksaker i husvagnen och vi vuxna snackade om allt möjligt! Men inga mygg...

Men vi hann med några shopping rundor i Borgholm, frukost på Strand Hotell, Emil sprang i vattnet och lyckades tillslut blöta ner hela sig... Vi var på lekplatsen och härjade, vuxna som barn! Emil hittade ett fint paraply och åt glass i stora lass!! Emma och jag provade sån där italiensk glass... den var god men då var nog den Öländska glassen nere vid hamnen bättre!! Men glass är alltid gott!!

Jag blir lika full av undran varje gång jag går i hamnen i Borgholm... Vem har råd att köra båtarna som ligger där?? Båtarna på bilden har nedanför var 2 av de minsta... det fanns större!!!

Bilden nere till höger: Emil har en nykelpiga på handen...
han studerade den länge innan han släppte ut den.



När barnen hade somnat på kvällen spelade vi ett lite knepigt kortspel... det var roligt och krångligt på samma gång! Men tråkigt nog förlorade jag stort... Jag har sån otur i spel att det inte går att mäta på en skala, förlora till och med mot barn. Men jag är ingen dålig förlorare...


Borta bra men hemma bäst... hade lätt kunnat vara iväg en natt till men samtidigt var det skönt att komma hem till sin säng! Förrutom vädret var det skitskoj... Hoppas Emma och Rickard är sugna på en tripp nästa sommar också??  

1 kommentar:

  1. Vi är väldigt sugna på en tripp nästa sommar! Fast då beställer vi finare väder och fler dagar iväg! ;) Kram

    SvaraRadera