onsdag 18 juli 2012

Utflykt till Trollskogen

Emil och jag var på utflykt idag... dels för att komma i väg lite, och sen behövde Mattias jobba lite ifred här hemma! Så vi åkte till Dragsö först lekte vi i deras nya lekpark vid minigolfbanorna - Emil var lite försiktig, som alltid i början, han måste kolla läget. Men när det var klart så åkte han både framlänges, baklänges och upp och ner i ruschkanorna och klättrade hit och dit. Emil vågade till och med ta sig högst upp i reptunneln och åka den röda långa snurriga ruschkanan. Modigt av vår lilla försiktiga grabb!

Sen gick vi till Trollskogen. På vägen gick vi förbi Nappträden... det var konstigt, ett träd med nappar i! Det fanns till och med de barn som hade hängt dit sina nappflaskor! Varför inte?? På vägen till Trollskogen gick vi förbi den bortre badplatsen på Dragsö, mysigt ställe... får nog åka hit och bada nångång!! Om värmen kommer vill säga...


En mysig eftermiddag med min lilla rackarunge som avslutades med ett utbrott när vi skulle hem... Älskade 3 årsåldern!!

Här hemma har vi (=Mattias) inlett etapp 2 på trädgårdsgången! Trodde inte vi skulle göra den men tydligen och inte mig emot... Jag har planterat tillbaka rabatten vid uthuset - kommer bilder på det imon kanske! Det blev 3 lavendel buskar över som jag ska hitta nån plats i trädgården till... det är nog inga problem - rosor och lavendel passar ju bra ihop och rosor har jag ju överallt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar