söndag 13 mars 2011

Är det midsommar snart?

Jag har ju inte ätit godis, chips och sånt sen nyårsafton 09/10... och nu nyårsafton 10/11, slutade jag med kakor och glass, då började Jenny och jag vår utmaning... förloraren måste tvätta och städa den andres bil, och tanka fullt (och de vill man ju göra i dagen läge är bensinen kostar ca 14 spänn...NO!)! Vi ska hålla på fram till midsommar.

Vi ha våra undantag, popcorn - endast på bio, för de gör man inte varje vecka och dessutom är popcorn majs vilket är en grönsak. Och milkshake... man är inte på McD så ofta heller! Och så får vi äta kakor på kalas, men inte överdriva!

Måste säga det går förvånadsvärt bra... visst skulle det vara gott och äta nått nån gång men tusan vad lätt det är att låta bli! Var på kalas förra helgen och kakmonstret lämnade faktiskt en bit tårta!! Hade aldrig hänt för ett år sen... titta man inte på kakorna eller godiset i butiken så är det inget som lockar en. När Jenny och jag var i Kalmar för några helger sen "tvingade" Mattias in mig i Kalmars största godisbutik... det var så mycket godis så jag blev nästan äcklad av allt!

Det jag sitter och fundera på är om jag ska... fredag, lördag och söndag, midsommar helgen, vräka i mig allt... godis (choklad är ett måste!), glass och kakor?? Det lär inte gå ner så mycket... bli illamående när jag äter nått sött nu för tiden! Mattias köpte hem vanilj yoghurt... den gick inte att äta!

Jag tror jag ska unna mig en helg i frosseri!!

                                              

1 kommentar:

  1. Det tycker jag absolut att du ska göra! Det är du värd efter detta! Är otroligt impad av dej! Duktig! =)

    SvaraRadera