lördag 19 mars 2011

Vi vägra vinter


Vi trotsade snön på marken och hängde ut tvätten! Emil drog ut en badboll, en trehjuling (sin farmors gamla) och solstolen! Emil och jag gick en runda när han skulle sova mitt på dan, det va så skönt...  Efterråt tog jag en tupplur i solen mot uthuset, Mattias störde mig ibland när han bad om hjälp... Han jobbade på uthuset, rev lite på utedasset. Vi har varit ute nästan hela dan... Emil åt sin frukt ute och mellanmålet också! Man fick nästan en överdos på Dvitamin!! Haha!



Emil är så stor nu... idag kunde han öppna ena grinden själv, den mot bakgatan "som tur är" - det kommer inte så mycket bilar där. Han pratar mer och mer... hela ord och inte bara de 2 första bokstäverna. Förstår så mycket...
Vi började kampen med att han inte ska ha några leksaker på bordet när han äter, det ha varit stor hjälp men nu känner vi att det få vara nog! Nu ha han en bok... och det är bara den eller inget! Än så läge går det bra. Vi ha även dragit ner på nappen... går så där, den är han kär!
Hoppas all högläsning lönar sig i längden... vi läser ca 10-15 böcker om dan, och det enda han vill göra på dagis är att läsa. Favoritboken just nu är Nicke Nyfiken på sjukhus, en bok med mycket text men han lyssnar.
Han ha sån empati ungen... Han storgrät när Mannen med den gula hatten ville lämna bort Nicke Nyfiken (i filmen)! När det händer nått sorgligt på Bolibompa sitter han och skriker "neeej" helt förtvivlad... Jag slog i lilltån idag, ungen trodde nog jag var döende! Det är bara några exempel...  Det känns som om han är väldigt tidig med dess känslor... Bebisar ha ju empati men på ett annat sätt!

Stora lilla killen
Undra om han bli snickare när han blir stor...?
Han älskar sina verktyg och snickalådan!
Pappa Mattias och Emil tävlar om vem som vinner till tandborsten...
Det gör vi varje kväll!

Tillsist en liten rättelse från ett tidigare inlägg... Jag är absolut inte missnöjd med min situation! Jag njuter varje dag... Emil och Mattias är det bästa jag har! Samtidigt som jag längtar efter en bebis till så njuter jag av de dagar jag har med Emil, det blir ju inte det samma när man ha 2 barn. Grejeb är den att jag ligger lite under tidspress... jag kan när som helst få ett skov av min magsjukdom, och då kan det dröja upp till kanske 5 är innan jag få minska min medicin och kan bli gravid, det är där min "ångerst" ligger... hade det inte varit för det så hade jag nog inte haft så "bråttom". Och det kvittar nog om jag fria till Mattias, jag har "försökt" men inte lyckats... han är envis som en get när det gäller de!!  

1 kommentar:

  1. Hej vännen kul att du bloggar igen =) Då ska du få bli länkad från min så jag inte missar något ;) Vad stor han är fina Emil. JA nu vill vi ha vår !!! Rolig du är som hänger ut tvätten, det är ett tecken på att våren kommer snart!! Färstår din press med lillbebis, håller tummarna för er...Kram Kram

    SvaraRadera