torsdag 24 mars 2011

Mys hela dan

Emil och jag ha varit lediga idag och bara myst! Men sovmorgon, det bjöd han inte på... kl 6.00!! Fast det var ju så att Mattias var hemma och väntade på sinn dejt med Sotarn för brandinspection... så jag fick sova till 7.30! Åt frukost i lugn och ro... plockade i ordning, Emil fick sitt kära äpple... vi gick ut i trädgården, till Emils stora glädje så tog vi ut trehjulingen han fick i julas. Vilken lycka!! Vi... eller Emil, cyklade ner till hamnen, tittade på båten och på bojarna... Emil sa "Boj", faster traglade ju ordet "boj" med honom innan i veckan - nu kom det! Vi cyklade åt andra håller (mot Gästis) och sen till affären för att visa Farmor och Jenny vad han kunde! Vilken liten stolt Emil man hade...

Emil och jag tog en runda med vagnen mitt på dan... han somnade och jag kollade löpaspåret. Det var ju isfritt, men inte alls lika mysigt som det var innan, markägan hade gjort ett kalhygge... vägen var knölig och det låg en massa pinnar på vägen! Nepp, det få nog bli att springa över Högsand i fortsättningen. Den skogen såga de ju itne ner i alla fall...

Jag valde ju verkligen ätt dag att vara ledig på!! Det ha varit 15 grader här... blåst bakom vissa hörn med bakom vissa ha det varit så skönt! När vi var vid caféet så va det alldeles stilla... jag ville sitta på en bänk där men det ville inte Emil... han ville cykla! När vi kom hem från promenaden satte jag mig mot uthuset - i linne! Kollade tempen - 25 grader mot väggen!! Gött!

Ha verkligen njutit av både Emil och solen idag! Imon blir det en sväng till jobbet innan man ta helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar