söndag 20 mars 2011

Oturen ha varit framme...

När man minst anar det!!

Vi vaknade av att Emil satt i sin säng på sitt rum, kl 6:00, och ropade "Paaaappaa"... "Maaaamma!" Ungen är som en klocka... ingen sov morgon här inte! Så innan klockan 9 hade vi ätit frukost i lugn och ro, haft vattenlek/duschat (Emil), jag fick en lång Spa-dusch, dammsugat och plockat i ordning!

Resten av dagen ha vi softat... Anna ha varit här en liten runda och jag ha målat några pluttar till jobbet. Mattias ha gått rastlös ut och in genom dörren...

Oturs-nisse va det ja! Jag va snäll och sänkte ner duschslangen till Emil, den skulle ju upp också och då måste man skruva åt en grej... Plopp sa det sen kunde man skruva på den hur länge man orkar står där!! Oups! Badrummet är 2 år... Hm, bra kvalite trodde vi!
Mattias skulle ta bort locket på kannan till kaffebryggan... slet bort halva handtaget, var på en liten spärr gick av och fick superlimmas! Skönt att det var han, med tanke på att vi fick den i julas! Jag hade fått höra det läääänge om det hade varit jag.
Pannkakorna jag stekte till Emil, de 3 första blev en sörja i plåten... Höll på att gå och lägga mig!!
Emil satt vid datorn och ritade på små papperslappar med en permanent penna... och det råkade ju komma några sträck på datorn också!! Emil sa "Nej men mamma!"... Vad mamma tänkte ska vi inte säga! Men nu är pennan borta i alla fall!
Det har varit små grejer men irriterande sånna!!

Ikväll kommer ett gäng och käka tacos hos oss... Tacos med allt vad det innebär. Ska bli mumma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar