onsdag 11 maj 2011

Keso dieten

Keso, min keso... just nu äter jag knappt några kolhydrater! Jag äter keso... Mumma! Nej, inte hela tiden! Men det går åt en och en halv stoor burk keso i veckan!

Till frukost äter jag kolhydrater... behöver energikicken på morgonen! Det blir en macka, gröt eller naturell yoghurt med banan och musli (gärna hemmagjort)!

Till lunch äter jag inte potatis, ris eller pasta... istället äter jag keso, bönor, kikärtor och andra grönsaker. Och så det som de andra äter till pastan, riset eller potatisen. Och en portion!

Mellanmål, försöker äta frukt istället för mackor och andra... men nybakat är lite svårt att låta bli! Ibland...

Hemma äter jag som lunch, men mindre portion...

Jag har tappat 2 kilo... många fråga om jag ha gått ner mer sen sist, men just nu ligger jag still! Men jag ha nått min maxgräns på vågen... ska bara helst under den också och hålla mig där!
Jag äter inget godis, kakor och glass heller!! Fram till midsommar... då ska jag äta, frossa! I glass och kakor i alla fall... och choklad! Haha!

1 kommentar:

  1. Duktiga duktiga...VI!! Men visst är det jobbigt när de e nybakat bröd på jobbet. Och hur ska jag kunna hålla igång lika mycke om dagarna nu när jag går hem igen...Nu har jag iallafall sprungit och jag fick i mig en massa proteiner hela rundan i form av knott ugh!
    Ses imorron Kram

    SvaraRadera