onsdag 11 maj 2011

Mellis på Bastionen

Idag var vi, Emil och jag, sugna på en liten utflykt! Vi packade lite mackor och dricka i en liten kylväska och gav oss iväg med den något högljuda och skrangliga men älskade kärran till Bastionen.

Emil var superduktig när vi gick på muren! Han höll mig i handen, satt ner och tittade på utsikten... Han är lite som pappa, respekt för höjder tror jag! Han var försiktig och var noga med att jag skulle vara NÄRA...

Vi hittade en supersnabb spindel, en liten myra och en pyyyytte flyga. Han försökte få loss stenarna som var inmurade i muren, inte så lätt! Han var så gullig- det fanns en ganska stor sten på muren, där skulle han sitta... och gärna mamma också men det var lite svårt att få plats. Vi bestämde att vi skulle gå dit och kolla på kossorna som går i hagen nedanför muren om sommrarna, gissa om pojken sken upp.


Han var inte så sugen på mellanmål, men det är han aldrig, men drickan gick ner! Det kom en kråka och traskade rund bordet med mellanmålet... Emil skrek "NEEEEEJ", han var rädd för att kråkan skulle ta hans mellanmål. Mackan blev uppäten lite senare, i farten... sitta still och äta verkar inte vara bra! Haha!


Efter duschen nu ikväll skulle jag klippa hans naglar... tyvärr har han ärvt min lilltårnaglar (som inte är som vanliga) och de går inte att klippa just nu utan man får fila. Och Emil skulle ju göra som mamma...



Ikväll ha vi haft mys själva, Mattias är och spela fotboll... faktiskt lite skönt att han åker iväg lite, man få liksom lite egentid då! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar