torsdag 5 maj 2011

Vilken vecka!

I måndags körde jag till min doktor i Kristianstad... Det var bara rutinkoll. Och han hade inga "roliga"idéer... Han konstanterade bara att mina prover är lite upp och ner trots att jag mår bra, han hade några patienter som var sånna! Så länge jag mådde bra så kunde jag vara lugn... Skönt!

När jag kom hem satt Emil under köksbordet och ropade på mig... Han tyckte det var roligt att pappa hade flyttat på städskåpet! Tokigt!! Nu var vi gång... Mattias och hans pappa plockade ut halva köket! Skafferiet och kul/frys åkte in i kontoret... skönt att kunna ha kul och frys!
Nu ser det ut som ett bombnerslag!! Mattias ha börjat riva upp golvet... han hittade ett röd och grå-rutigt golv under mattan. När han drog loss väggen kom det fram en "timmervägg" med mossa emellan plankorna och direkt på den fanns en blommig tapet!! Det är rätt roligt att rota i gamla hus... Nu finns det inget återvändo! Haha! Röran ska bli ett snyggt ljust kök innan sommaren är slut...




I onsdags åkte jag och 10 andra tjejer till Växjö för att ta löpet i Vårruset... Jag var förberedd på att det skulle gå käpprätt neråt... jag har ju mest varit ute och promenerat, inte joggat så mycket! Men dömm till min förvåning... jag sprang in på 32,31. 5 minuter bättre än förra året... Så nöjd! Jag gick typ 300 meter av loppet sen sprang det förbi en tjej som jag inte kunde låta vinna över mig och då sprang sista biten jag i mål!! Jag ångrar att jag gick... jag hade orkat om jag bara hade varit liiiiiiite mer envis! Det kommer bli jobbigt nästa år... för mig är det en himla bra tid att försöka slå! Fika korgen efterråt smakade mumma!!

Idag besiktade jag bilen... trodde det inte men det fick OK stämplen i baken!! Skönt...

Imon är jag ledig... ska mysa med Min älskade Emil!
Vi ska dock åka till Kalmar för att byta vår lilla provisoiska spis, den ena plattan bli varm när man sätter i kontakten... även om den lilla ratten står på noll, och så går den på max på alla lägen! Nått är fel...

28 dagar kvar till semester!! Woohoo!! (Om jag får som jag vill...?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar