lördag 7 maj 2011

Köket, stan, Wämö och diska på stenåldersvis

Idag har Emil varit på utflykt på Wämöparken med mormor och morfar... de var dels på trädgårdsmässan och kollade på djuren. Mata kaninen hade varit roligast... blommorna hade han också varit förtjust i! Mormors pannkakor hade gott ner utan problem!
Jag var i stan med mina gamla barndomskompisar. Herregud vi ha hållit ihop sen... lekis och första klass! Några år på nacken.... alltid lika kul att se dem igen!! Jag köpte lite grejer till kommande bröllop och lite annat till Emil. En sallad på Waynes... en glass på Glasiären hade också varit lockande men nej!

Mattias kunde fritt härja runt i köket idag... Han fick lite gjort! Hans morbror var nere och hjälpte till. Inte undra på att det ha varit kallt på golvet... det var stora glipor under isoleringen (=sågspån) så där har det ju bara strömmat upp kall luft! Väggarna är det bara insidan av ytterväggen kvar och det finns knappt nått golv kvar!
En av springorna i golvet...

Denna vägg ska bort...


Idag fick jag äran att handdiska... längtar redan efter diskmaskinen! Men det gick rätt snabbt... jag kan nog härda ut!

Imon hoppas jag på sovmorgon... men Emil lär väl vakna vid 6 och vill ha frukost! Han är hungrig på mornarna nu när han inte få välling innan sängen!! När börja de uppskatta att sova länge?? Ska också tilllägga att hans bälja är torr om nätterna, hoppas han kan bli torr om dagarna också under sommarn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar