lördag 23 april 2011

Möhippa

Igår hade jag och ett gäng möhippa för vår kära vän Agnes som gifter sig om en månad... Gud vad roligt vi hade!!
Vi var utanför hennes port vid 7.30 (ingen sovmorgon här inte!)... vi insåg att det kan bli svårt att komma in då porten var låst och ingen hade nyckel... men det kom en snäll dam och släppte in oss!! Agnes blev fullständigt tagen på sängen! Haha! Hon fick en lista på grejer som hon skulle packa ihop, en del skulle användas under dagen och en del var bara utfyllnad i väskan.

Efter en flaska bubbel så gick vi till en florist. Där fick Agnes binda en brudbukett... Hon var ju "tyvärr" duktig på detta, vi hade hoppats på en utmaning! Men buketten blev superfin!!





Dagens nästa utmaning... En ögonbindel och en skogsgrön (och enligt Agnes) illaluktande jacka på och in i bilen, lite kringelikrok ut ur stan och på väg ut i ödemarken, som vissa kalla det... jag kallar det "lugn och ro"! Agnes fick på sig mer gröna kläder, hennes blivande mans jaktkläder- byxor, skjorta, jackan, stoooora kängor och mössa med öronlappar och päls på insidan. Först fick vi prova luftpistol på en tavla... Agnes fick också testa skuta på en tavla med en älg med på men den missade hon! Vi andra fick också prova... Jag var väl inte så duktig på detta, skakis som jag är!!
Vi sköt också lerduvor... det var svårt!! Det var bara ett fåtal som lyckades träffa... Bössan var tung och otymplig... men det gick! Vilken kraft det var i den... man flög bakåt! Man var ju lite beredd på det...
Vi fick testa både stillastående och flygande... för mig var det svårt både två, jag är ingen skytt! Agnes fixade nån tror jag... sen var det några till som lyckade med de där lerduvorna!







In till stan igen... lite vinprovning. Gissa vilket glas som hör till vilken flaska? Det verkade omöjligt först men Agnes satte 2 av 4 i första försök på de röda! De vita var lika lätta... Under efter middagen fick Agnes koka ägg - dessa skulle hon sen måla på och servera till frukost till sin man, svara på frågor om sin bliviande man och deras förhållande och blev utmanad i SingStar... Vann hon fick hon dricka nått gott, förlorade hon fick hon dricka nått äckligt typ whiskey. Agnes vann de flesta gångerna...



En middag på Nivå, med efterrätt. Mycket gott, rekomendera grillspetten! Éftersom det inte kommer att bli nån slöja och krona på bröllopsdan fixade vi det till middan.


Sen åkte jag faktiskt hem... trött efter en hel dag! Roligt det hade vi... Detta är sånt här som jag tycker om att göra på andra men jag vet i katten om jag skulle vilja bli utsatt för det själv, måste ju ha koll! Men jag vet att jag ha mycket snälla vänner... hoppas jag!

Till bröllopet måste vi ha en ny kamera!! Batteriet höll knappt hela dan och det blir suddigt.... skakis är jag med inte så skakis!! Ska börja kolla runt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar