söndag 17 april 2011

Ny vagn, fotboll och lekparken

I fredags köpte jag en ny vagn till Emil, en sulky. Hade tänkt vänta tills tisdag men jag ville ju köpa den nu... Så in på Leksakshuset för tredje dagen i rad... Tjejen i kassan trodde nog inte jag var riktigt klok! När jag kommer hem var ungen fullständigt uppspelt!! Han ÄLSKAR sin nya vagn!! Han vill sitta i den inomhus, den ska puttas ut i köket och sen ska han sitta i den... sötlök! Han klättra upp i den i hallen och så sitter han bara myser!




I lördags var Mattias och Emil ute hela dagen... Mattias satte dit en cykelsadel till Emil på min cykel, Emil skrek av lycka "MI" (=Emil)... gick runt cyklen och skrattade!! Gulliga unge... Lycka var ju total när jag frågade om vi skulle hämta hjälmen... han var inne före mig!!
Jag höll till i köket dennna svala molniga dag... Jag rensade ut ur köksskåpen! Lite onödigt att ha 5 pajformer, 2 rivjärn och ett antal bunkar, skålar och bakformar... skrev upp på listor vad jag stoppade ner i kartongerna så jag vet var det finns om jag skulle behöva leta upp nått! 4 kartonger fulla... och det märks knappt i köket! Gjorde också ordning ett litet bord som vi ska ha den lilla spisen på under tiden vi är utan kök! En tripp till Ikea inom det närmaste så är jag redo sen...

Det dra ihop sig... om ca 3 veckor plöjer vi ut köket!! Woohhoo!! Jag längtar... Haha!! Hoppas det är användbart till midsommar... är väldigt synd att bryta traditonerna!!! Vi få slita som djur...

Idag har solen varit ljuvlig... lite kylig vind men det ha nästan bara varit skönt!
Emil och jag åkte till Jämjö och hälsade på Emma, Rickard, Max och Moa. Emma och jag tog ungarna i vagnen och gick en runda, Emil tappade sin snuttefilt så vi fick gå nästan tillbaka... Vi hittade inte hans ödla men den är inte så "värdefull", köpt på Ullared för en 10:a. Snuttefilten fick han av farbror Simon så den ville jag gärna hitta! Tanken var att Emil skulle somna men det gjorde han inte, han var vaken! Vi matade hästarna på vägen också, spännande! Sen lekte vi i lekparken tills Emil som bara hade sovit 5 minuter under dan bröt i hop för det lilla minsta. Då åkte vi hem... vi borde nog träffas oftare! Då kanske Emil tuffa till sig lite, och när han är piggare! De var i alla fall på samma ställe ibland. Gullungar!




Emil ha utvecklat ett intresse som inte är så förvånande... sparka boll!! Emil skrattar så han glömmer andas! Helst ska pappa sparka högt... det är roligt! Men han gillar och att bara sparka bollen framför sig också! Han har i all fall inte mitt bollsinne! Haha!
Idag grillade vi för första gången i år... korv! Inte så glamoröst men gott!! Det få bli mer grill snart... i år ska vi grilla allt som både går och inte går att grilla!!

 

1 kommentar:

  1. Fina bilder på de söta barnen! =) du får be om hjälp från oss som våldgästar på midsommar! Vill man fira midsommar hos er får man hjälpa till att se till att köket blir redo tills dess! ;)

    SvaraRadera