söndag 10 april 2011

Varför alltid rosa??

Sitter ute mot uthuset och sola mig... så skönt!! Men det flyger bin runt mig... härligt vårtecken men det gör mig nervös!!

Idag gör vi kroppkakor... kalasgott, tycker jag!! Lite drygt att stå och skala potatis dock. Jag känner mig riktigt huslig av mig när jag gör kroppisar... för mig är detta nått som bara gamla gör!! Lika så sylta och safta...

En lite fundering... vi fick i veckan en bilaga från Leksakshuset. På sidan med dockgrejer...  varför är allt rosa?? Tänk om man ha en pojkdocka som inte gilla rosa?? Stackars pojk... Nej men allvarligt, vaför är alla dockgrejer rosa?? Eller i alla fall mycket dockgrejer...

Vi ha funderingar på att köpa en mindre vagn till Emil... jag ha viljat detta länge men Mattias ha sagt att vi inte behöver det! Men nu han ha funderat färdigt... kanske skulle vara bra om man ska ha lite annat i bilen också! Vagnen vi ha nu är rätt stor... även som hopfälld! Och Emil vill helst gå själv så det känns lite dumt att kånka runt på en stor tom vagn!

Fast en blå...

Jag har varit duktig med motionen detta år, men motivationen har inte funnits där så jag ha ändå legat på latsidan. Det är mindre än en månad kvar till Vårruset i Växjö och jag är inte redo för det!! Inte på långa vägar... Men nästa vecka får det bli hårdare tag, Mattias ska tvinga ut mig varje, minst varannan dag, oavsett väder... Jag måste dessutom bli av med lite runt magen tills i slutet av maj, klänningen sitter bra men kan sitta bättre!! Alltid bra att säga, från och med måndag... på måndag ha jag p-möte, hinner inte! Tisdag...
Jag har nog inte haft motivationen för jag vet att i maj, juni och juli kommer jag inte ha tid att ut och motionera, då ska vi bygga kök! Så då känns det lite meningslöst... Och sen ska vi frossa i alla god saker som vi ska laga, baka och fixa i köket... Min mamma är så rolig; " Ska du inte ha en bulle?" "Nej mamma, det är inte kalas!" Hon kan inte tänka sig ett liv utan gosaker! Fullständigt onödigt att stoppa i sig en massa när man nte behöver det! För mig var det inte så svårt när man väl kom över trösklen...



OOh, en humla!!

Nehe, tillbaka till kroppisarna... så man få mat någon gång idag!! Och innan bina sticker mig...

1 kommentar:

  1. MUURIKA heter stekplåten ;)!!! Jag tycker du har gått ner mycke, bra jobbat!!! Men visst vill man nå sitt mål. Passa på nu så man kan njuta i sommar. De där med gosaker är min svaga sida med. Mamma är också bra på att vill du ha en bulle???Två??? Jag ska ha tre...suck! Men men nu är det hårda tag som gäller! Haha vilken go bild på hon som springer! Kroppisar e gott, En eloge till dig som gör dem. Jag bara äter dem haha! Vill med ha en smidig vagn. Den va jättefin. Kram

    SvaraRadera