söndag 24 april 2011

Påsken

Inte lika uppbokad som påsken bruka vara vilket ha varit lite skönt... ha hunnit njuta av både sol och familjen!!


I fredags var jag ju på möhippa...

I lördags var det bara familjemiddag med min familj i Jämjö på schemat. Vi började dagen med att ge Emil sitt påskägg - innhöll en pyjamas med Pettsson och Findus och såpbubblor med tillbehör. Överlycklig... han ville ut och blåsa bubblor direkt efter frukost. Sen tog det vi det bara lugnt... försökte plocka ner skåp i köket men skåpen hängde ihop med fläkten så det gick inte... men vi tog ner några hyllor och sånt som bara hänger där! På kvällen tillbringade vi hos mamma och pappa! Mamma blev återigen sur när jag ite åt någon fika... Haha! Jag gör det ju på pin tjiv!!

Idag vaknade Emil vid 6.30... när får man sovmorgon?? Jaja, upp och göra frukost... efter det ut i trädgården! Emil lekte i sandlådan, kollade när Mattias målade knuten... Emil och jag planterade lite blommor i en kruka och vattnade lite... Efter lunchen gick Emil och jag en runda så han fick sova en stund, trodde jag ja... Rackarungen somnade inte!! Hade mer bekmmer om traktorer skor och flygplan... När vi kom hem igen var det bara att packa ihop grejerna och cykla till Jenny... Årlig tradition att grilla där! Emil matade hästarna och jagade katterna... Han fick också 2 påskägg, i ett var det en målabok med vattenfärg och det andra var det såpbubblor, t-shirt, vindruvor och clementin. På vägen hem somnade Emil.




Imon ska vi bara slappa och ta det lugnt! En fika på caféet kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar