måndag 4 april 2011

7 år

I natt var det 7 år sen Mattias och jag träffades... fy tusan vad tiden går!! Ändå minns man det som igår... Puss på första kvällen! Haha!! Vi ha hunnit köpa hus och skaffa barn... och mycket mer! Flyttade ihop efter 8 månader, köpte hus efter 3 år, fick barn efter 5 år... ja, vi satsar väl på 7 år till!!

Jag som aldrig bruka vara sjuk, ha åkt på nått igen... jag hade förvisso full pott på närvaron i mars (förutom 2 semestedagar) men i år har jag varit havldålig och kämpat mig igenom jobbdan ändå. Eller insett att jag få stanna hemma... eller som idag, kört hem!   Även om man vet att man inte kan hjälpa det så ha man lite dåligt samvete när man inte finns hos sina arbetskamrater... Nu sitter jag här i soffan lätt huvudvärk, ont i halsen, öm i rygg och knän, svag i armarna, ingen vidare aptit... tom i huvudet! Ska vila imon med så satsa på att jobba på onsdag...

Det knäpper ju i min rygg och höft... jag var hos doktorn förra veckan! Givetvis knäppte det ju inte när jag var hos henne!! Men när jag gick till läkarmotagningen och när jag gick ut ur rummet och då va inte doktorn inom synhåll... typiskt!! Jag var i alla fall spänd i ländryggen sen snackade hon nått om slappa muskler... Jag fick en remiss på en röntgen och nummret till sjukgymnaster! Men när jag ha fått svaret på röntgen ska jag nog ringa min massör, se vad hon säger... hon känner en naprapat om det skulle behövas!!

Sen väntar jag på att min doktor i Kristianstad ska ringa... lämnade prover för 2 veckor sen! Men han är ju inte alltid på plats så jag vet ju inte om han ha sett dem eller inte!! Men skulle det vara käpprätt åt fel håll så borde han ha ringt!!

I helgen så hade vi en städadag(ar) ute... Mattias klippte fruktträden så Emil och jag fick äran att städa upp efter honom!! Emil var väl inte så hjälpsam... det var roligare att klättra upp på stegen, helst när Mattias redan stod på den!! Den lilla apan... Emil och jag tog en runda till hamnen på cykeln. Vi kollade om svanarna hade börjat bygga bo, gick på piren (Emil är duktig och håller i mamma med båda händerna!), Emil klättrade lite på muren... Sen orkade vi inte cykla hem! Mamma fick bära...



Lite jobbigt att skriva på en dator som ha en R-knapp som inte alltid ta... *grr*

Mitt bankomat kort funkade inte förra veckan... beställde ett nytt, med Emil på!! Rackaungen ska finnas med mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar